Veelgestelde vragen

Wat is elogical?

elogical is een groep samenwerkende organisaties (kenniscentra en logistieke partijen) die samen geloven in een platform voor samenwerking in het verzendproces van online- en offline winkels.

Wat is het doel?

De doelstellingen van elogical zijn helder. elogical werkt aan ICT-oplossingen om:

  • Interne productstromen te coördineren
  • Verzending van pakketen te integreren
  • Bezorging en retouren optimaliseren
  • Logistieke bedrijven beter samen te laten werken
  • Uw bestellingen te bundelen en bezorgen
  • Uw online winkelervaring te verbeteren

Hoe lang duurt het voor elogical er is?

Het samenwerkingsverband elogical bestaat sinds september 2012. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling en uitwerking van het idee. Vervolgens moeten de technische infrastructuur en implementatie van het project vorm krijgen. Wanneer elogical beschikbaar wordt voor consumenten en winkeliers is nog niet bekend.

Is elogical geschikt voor mij?

Ik ben consument: Ja. elogical gaat u als consument in staat stellen om makkelijker en goedkoper online aankopen thuis te laten bezorgen.

Ik ben retailer: Ja. Voor retailers wil elogical de standaardoplossing worden. Goedkoper, efficiënter en eenvoudiger uw pakketten verzenden aan klanten.

Ik zit in de logistieke sector: De logistieke sector is een zeer belangrijke partner voor elogical. De coördinatie van productstromen – met al de daar aan verbonden voordelen – is alleen mogelijk als we daar samen aan werken.

Ik denk dat ik een bijdrage kan leveren in dit project. Kan ik mee doen?

Het veranderen van de logistieke structuur voor e-commerce begint om met alle betrokkenen eenduidige afspraken te maken over informatieverzameling en informatieuitwisseling. Wilt u daar aan bijdragen dan juichen we dit van harte toe. Wilt u contact met ons opnemen via het contactformulier?

Kan ik contact opnemen voor meer informatie?

We staan u graag te woord. Neem contact met ons op via het contactformulier en we bellen u zo spoedig mogelijk terug. Wilt u een persaanvraag doen vermeld dit dan s.v.p. in de onderwerpregel.

Mijn vraag staat er niet tussen…

Neem contact met ons op via het contactformulier en we bellen u zo spoedig mogelijk terug.