Voor retailers

Vaak zijn binnen één bedrijf de logistieke processen van webshop en fysieke winkels gescheiden. Dit is omslachtig en onhandig. Het kost de consument, maar ook de retailer, veel geld en kost daarnaast veel tijd. Het doel van elogical is het ontwikkelen van methoden om productstromen te coördineren tussen verkoopkanalen van [...]

Online retailelogical voor retailers

Meer webwinkels, meer pakketten: slechts 1 verzending 

Als (web)winkelier zoekt u naar manieren om uw eigen logistieke processen constant te verbeteren. elogical gaat – samen met retailers – op zoek naar mogelijkheden om logistieke processen te verbeteren. Zo wordt het inplannen van verzendingen en het terughalen van retouren sneller, efficiënter en goedkoper.

Te vaak zien we nu dat, wanneer consumenten bij verschillende partijen online een aanschaf doen, ze op meerdere vervoerders moeten wachten. Die allemaal op een verschillend tijdstip hun pakketten komen afleveren. Het verzenden van pakketten is ook voor u een tijdrovende en prijzige aangelegenheid. elogical wil samen met u op zoek naar betere logistiek processen voor online retail.

 

Verzenden kan sneller en goedkoper

Vaak zijn binnen één bedrijf de logistieke processen van webshop en fysieke winkels gescheiden. Dit is omslachtig en onhandig. Het kost de consument, maar ook de retailer, veel geld en kost daarnaast veel tijd. Het doel van elogical is het ontwikkelen van methoden om productstromen te coördineren tussen verkoopkanalen van hetzelfde bedrijf (fysieke winkels en webshops) of van verschillende samenwerkende bedrijven. Verder richt elogical zich op het ontwerp van een landelijk ICT netwerk dat een efficiënte afhandeling en integratie van bezorging en retouren van internetbestellingen faciliteert.

elogical is een samenwerking van onderstaande partners. Kijk voor meer informatie onder ‘over ons‘.

Partner van elogical: WDMPartner van elogical: Rijksuniversiteit Groningen

Partner van elogical: Districon

 

 

De doelstellingen van elogical zijn helder. elogical werkt aan ICT-oplossingen om:

  • Interne productstromen te coördineren
  • Verzending van pakketen te integreren
  • Bezorging en retouren optimaliseren