Voor consumenten

De belangrijkste reden voor consumenten om online te kopen is echter het besparen van tijd. 's avonds nog even snel de boodschappen bij de supermarkt regelen, een nieuwe polo en de nieuwste cd van je favoriete band. Maar vervolgens zit je een ochtend thuis om op je boodschappen te wachten, kun je 's middags de [...]

elogical voor consumentenInnovatief plan voor bestellen via internet

Één klik, één bezorging

Crisis of geen crisis. In de eerste helft van 2012 werd er voor maar liefst €4,61 miljard, door u als consument, besteld via internet. De online aankopen van producten en diensten blijft daarmee een stijgende lijn vertonen, zo blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.

Er is een aantal redenen om online aankopen te doen. Zo kunt u als consument:

  • Makkelijk prijzen vergelijken,
  • Bespaart u op transportkosten en
  • Kunt u in de weekenden de drukke winkelstraten ontlopen.

Om uw eigen aankoopgedrag te kunnen vergelijken: online shoppers plaatsten in de eerste zes maanden van 2012 gemiddeld vijf keer een order met een gemiddelde aankoopwaarde van 110 euro.

De consument blijft bestellen via internet

De belangrijkste reden voor consumenten om online te kopen is echter het besparen van tijd. ‘s avonds nog even snel de boodschappen bij de supermarkt regelen, een nieuwe polo en de nieuwste cd van je favoriete band. Maar vervolgens zit je een ochtend thuis om op je boodschappen te wachten, kun je ‘s middags de deur niet uit omdat je polo wordt afgeleverd en mis je het optreden van je favoriete band omdat de cd thuisbezorgd moet worden. Kan dat niet handiger? elogical vindt van wel! elogical zoekt – in samenwerking met haar partners – naar slimme oplossingen om online shoppen makkelijker te maken. In plaats van een aparte winkelmand voor elke website die je bezoekt zou een winkelwagen die je meeneemt van winkel naar winkel veel praktischer zijn. We onderzoeken de mogelijkheden van een ‘open netwerk’ zodat u makkelijker online kunt winkelen; minder formulieren, minder, minder wachten en meer tijd!

elogical is een samenwerking van onderstaande partners. Kijk voor meer informatie over elogical onder ‘over ons‘.

Partner elogical PostNL
Partner elogical Vrije Universiteit

Partner elogical Centric

 

 

 

De doelstellingen van elogical zijn helder. elogical werkt aan ICT-oplossingen om:

  • Logistieke bedrijven beter samen te laten werken
  • Uw bestellingen te bundelen en bezorgen
  • Uw online winkelervaring te verbeteren